Sunday, January 13, 2013

Rasa.

Aku.
sangat cemburu dengan orang yang pandai berkata-kata.
Kerana aku.
Kata-kataku hanya terbuku di dada.

Sahabat-sahabat yang sangat aktif apabila berada di dalam usrah,
rancak menyuarakan pendapat dan curhat masing-masing.
Aku juga ingin jadi seperti mereka.

Tapi aku
bukan mereka.

Aku.
Kalau kakak usrah minta aku share sesuatu,
aku pasti akan menolak.

Kenapa?


Kenapa?




































Kenapa?
:(

Sebab aku perlu timba ilmu lebih banyak lagi.
Aku masih zero.
Belum jadi hero bagi diri aku lagi.

10 muwasafat tarbiyyah.
Azam diri aku dari dulu
Sehinggalah sekarang.

Sampai bila-bila pun.

(:

Membesar. Aku cuba untuk jadi lebih matang.
Semakin lama berada dalam tarbiyah,
aku semakin sedar yang aku banyak sangat kelemahan.

Aku ingat aku sudah cukup kuat.
cukup bersedia.
Untuk bergerak dengan pantas.

Tapi aku salah.
Aku lemah.
Disapa sikit sahaja oleh perkara jahiliyyah,
aku akan jatuh, aku lalai.

Kerana Allah masih sayangkan aku,
Dia cepat-cepat sedarkan aku.
Alhamdulillah.

I'm struggling.
I really am right now.

Apabila semua perkara ada sahaja yang tak kena.
aku mula meragui segala amal yang aku lakukan selama ini.
Adakah benar kerana Allah?
Atau aku lakukannya atas dasar sekadar melaksanakan kewajipan yang telah menjadi kebiasaan?

Doa itu senjata orang mukmin.
Ya. Memang pun.
Berusaha untuk sibukkan diri.
Berdoa banyak-banyak.

Bagi aku,
Penulisan tidak akan pernah dapat menggambarkan apa yang aku benar-benar rasa.
Samalah seperti kata-kata yang tidak dapat aku luahkan.

Mungkin aku perlukan masa.
Untuk membesar.
Dan membenarkan diri ini untuk berkongsi.
Rasa itu.

Doakan? (;





No comments: