Tuesday, May 14, 2013

titik tolak





Masa lampau,
boleh jadi ia menyakitkan, boleh jadi ia memberi pengajaran, mungkin dua2 juga.
Bagi aku, setiap memori lalu, amat berharga buat aku. 
Kerana Allah takdirkan aku memiliki masa lampau itu.
Biar pahit, mahupun manis, biar memalukan, mahupun menggembirakan,
Aku tahu, semua itu adalah titik tolak yang Allah aturkan,
agar aku kembali kepada Dia, agar aku kembali mengenal fitrah aku yang sebenar.
Ya. Aku sedih, hati ini sakit, bila terkenang masa lalu.
Tapi kalau Allah boleh terima aku yang baru, terima aku yang telah bertaubat, kenapa tidak diriku sendiri?
Hanya Allah yang tahu, apa yang ada di lubuk hati.
Kenapa perlu aku risau tentang pandangan duniawi makhlukNya tentangku? 
Muhasabah. 
Mungkin perlu perbaiki akhlak dengan manusia, kuatkan lagi hubungan dengan Allah.  :')
Ya Allah.. Kuatkan aku..
Doakan? :')





No comments: